مقدمه

در این مقاله قصد داریم شما را با ویژگی های بهترین جراح دیسک کمر آشنا سازیم .

بهترین جراح دیسک کمر کیست ؟

در این مقاله قصد داریم شما را با ویژگی های یک جراح دیسک کمر آشنا سازیم اگر شما هم به دنبال ویژگی های بهترین جراح دیسک کمر هستید  این مقاله را مطالعه نمایید.

دیسک کمر از جمله عارضه های دردناکی است که تا حد زیادی توانسته است روند عادی زندگی افراد مبتلا به خود را با مشکلاتی روبرو سازد.

از این رو زمانی که افراد بدین بیماری مبتلا می شوند سریعا در جهت درمان و بهبود علائم این بیماری از جمله درد هایی که همراه دارند، اقدام می کنند.

از جمله مهم ترین روش های درمانی که برای افراد مبتلا به دیسک کمر انجام می شود جراحی است.

جراحی دیسک کمر از مهم ترین جراحی هایی است که از حساسیت های بالایی برخودار است. از این رو افرادی که از این حساسیت آگاهی دارند در صدد هستند که جراحی شان به دست بهترین جراح دیسک کمر انجام شود.

بیماری دیسک کمر چیست؟

ستون مهره یا ستون فقرات از 33 مهره تشکیل شده است که توسط دیسک های اسفنجی از یکدیگر جدا می شوند. ستون فقرات به 4 قسمت تقسیم می شود:

ستون فقرات گردنی: 7 مهره اول، که در گردن قرار دارد

ستون فقرات قفسه سینه: 12 مهره بعدی، در ناحیه قفسه سینه قرار دارد

ستون فقرات کمری: 5 مهره بعدی، در قسمت پایین کمر قرار دارد

ستون فقرات ساکرال: کمترین 5 مهره، واقع در زیر کمر، همچنین شامل 4 مهره تشکیل دهنده استخوان دنبالچه (دنبالچه) است.

دیسک کمر و علائم آنقسمت های مختلف ستون فقرات کمری

ستون فقرات کمری از 5 قسمت استخوانی در ناحیه کمر تشکیل شده است، جایی که بیماری دیسک کمر در آن اتفاق می افتد.

دیسک برجسته با افزایش سن: دیسک بین مهره ای ممکن است مایعات خود را از دست داده و خشک شود. وقتی این اتفاق می افتد، دیسک اسفنجی (که بین قسمت های استخوانی ستون فقرات قرار دارد و به عنوان “کمک فنر” عمل می کند) فشرده می شود و منجر به خرابی حلقه بیرونی سخت شود. همچنین باعث می شود تا هسته یا داخل حلقه برجسته شود. به این اتفاق دیسک برآمده می گویند.

دیسک پاره یا فتق شده: با ادامه خراب شدن دیسک، یا با فشار مداوم بر روی ستون فقرات، هسته داخلی پالپوسوس ممکن است از حلقه پاره شود. به این اتفاق دیسک پاره یا فتق گفته می شود. سپس قطعات دیسک می توانند بر ریشه های عصبی واقع در پشت فضای دیسک فشار وارد کنند و باعث درد، ضعف، بی حسی یا تغییر احساس شود.

بیشترین فتق دیسک در ستون فقرات کمر پایین، به خصوص بین مهره های کمر چهارم و پنجم و بین مهره کمر پنجم و مهره خاجی اول (سطح L4-5 و L5-S1) اتفاق می افتد.

دیسک کمر چه علائمی دارد؟

دیسک کمر همچون تمامی عارضه هایی که در ناحیه کمر ایجاد می شود با علائم و نشانه هایی همراه است که مهم ترین آن نشانه ها:

  • درد و ناراحتی شدید
  • ضعف عضلات در نواحی کمر و پاها
  • گز گز کردن پاها؛ البته در مواردی یکی از پاها و در مواردی هر دو پا این نشانه ها را با خود دارد.
  • گاها از ناحیه کمر به پایین تا نواحی نوک انگشتان پا بی حسی قابل توجهی به وجود می آید که فرد نمی تواند پاهای خود را حرکت دهد.

چه عواملی باعث بیماری دیسک کمر می شوند؟

بیماری دیسک کمر در اثر تغییر در ساختار دیسک طبیعی ایجاد می شود. بیشتر اوقات، بیماری دیسک در نتیجه افزایش سن و تجزیه طبیعی که در دیسک رخ می دهد، اتفاق می افتد. گاهی اوقات، آسیب شدید می تواند باعث فتق دیسک طبیعی شود. همچنین آسیب ممکن است باعث بدتر شدن دیسک فتق شود.

خطرات بیماری دیسک کمر چیست؟

اگرچه سن بیشترین خطر را دارد، اما عدم تحرک بدنی می تواند باعث ضعف عضلات کمر و شکم شود، که ممکن است از ستون فقرات به درستی پشتیبانی نکند. آسیب دیدگی کمر همچنین هنگامی افزایش می یابد که افرادی که به طور معمول از نظر جسمی فعال نیستند در فعالیت های بیش از حد سخت شرکت کنند. مشاغلی که نیاز به برداشتن سنگین و پیچ خوردن ستون فقرات دارند نیز می توانند باعث صدمات کمر شوند.

علائم بیماری دیسک کمر چیست؟

علائم بیماری دیسک کمر بسته به محل فتق دیسک و تحت فشار قرار گرفتن ریشه عصب متفاوت است. رایج ترین علائم بیماری دیسک کمر عبارتند از:

  • کمر درد متناوب یا مداوم. این ممکن است با حرکت ، سرفه ، عطسه یا ایستادن به مدت طولانی بدتر شود
  • اسپاسم عضلات پشت
  • سیاتیک – دردی که از ناحیه کمر یا باسن شروع می شود و از پایین ساق به سمت ساق پا یا داخل پا حرکت می کند
  • ضعف عضلانی در پاها
  • بی حسی در پا یا پا
  • کاهش رفلکس ها در زانو یا مچ پا
  • تغییراتی در عملکرد مثانه یا روده

علائم بیماری دیسک کمر ممکن است مانند سایر شرایط یا مشکلات پزشکی باشد. همیشه برای تشخیص به بهترین جراح دیسک کمر مراجعه کنید.

بیرون زدگی دیسک کمر

شماره تماس با مطب دکتر رضا سنجری جراح مغزو اعصاب

چگونه بیماری دیسک کمر تشخیص داده می شود؟

علاوه بر یک سابقه پزشکی کامل و معاینه فیزیکی ، ممکن است یک یا چند مورد از آزمایشات زیر داشته باشید:

اشعه ایکس:

آزمایشی که از پرتوهای انرژی الکترومغناطیسی نامرئی برای تولید تصاویری از بافت های داخلی، استخوان ها و اندام ها استفاده می کند.

تصویربرداری تشدید مغناطیسی (MRI):

ام ار ای روشی که از ترکیبی از آهن رباهای بزرگ، فرکانس های رادیویی و رایانه برای تولید تصاویر دقیق از اندام ها و ساختارهای بدن استفاده می کند.

میلوگرام:

روشی که از رنگ تزریق شده به کانال نخاع استفاده می کند تا ساختار به وضوح در اشعه ایکس قابل مشاهده باشد.

اسکن توموگرافی رایانه ای (اسکن CT یا CAT): روشی برای تصویربرداری که از اشعه ایکس و فناوری رایانه برای تولید تصاویر افقی یا محوری از بدن استفاده می شود. سی تی اسکن تصاویر جزئی از هر قسمت از بدن، از جمله استخوان ها، عضلات، چربی و اعضای بدن را نشان می دهد. سی تی اسکن جزئیات بیشتری نسبت به اشعه ایکس عمومی دارد.

الکترومیوگرافی (EMG): آزمایشی که پاسخ عضلات نسبت به تست های انجام شده را اندازه گیری می کند.

بیماری دیسک کمر چگونه درمان می شود؟

به طور معمول، درمان محافظه کارانه، اولین خط درمانی برای مدیریت بیماری دیسک کمر است. درمان این بیماری با انجام موارد زیر امکان پذیر است:

  • استراحت در رختخواب
  • آموزش مکانیک مناسب بدن (برای کمک به کاهش احتمال بدتر شدن درد یا آسیب به دیسک)
  • فیزیوتراپی، که ممکن است شامل برنامه های سونوگرافی، ماساژ، تهویه و ورزش باشد.
  • کنترل وزن
  • استفاده از تکیه گاه پشت کمر
  • دارویی برای کنترل درد و شل شدن عضلات

در صورت عدم موفقیت این اقدامات، ممکن است نیاز به جراحی برای برداشتن فتق دیسک داشته باشید. جراحی با بیهوشی عمومی انجام می شود.

جراح در قسمت تحتانی کمر شما برشی در ناحیه فتق دیسک ایجاد می کند. ممکن است مقداری استخوان از پشت ستون فقرات خارج شود تا به دیسک دسترسی پیدا کند. جراح قسمت فتق دیسک و هر قطعه اضافی شل را از فضای دیسک خارج می کند.

پس از جراحی، ممکن است فعالیت شما برای چندین هفته در حین بهبودی محدود شود تا از دیسک فتق دیگر جلوگیری کنید. جراح در مورد هرگونه محدودیت با شما صحبت خواهد کرد.

جراحی دیسک کمربهترین جراح دیسک کمر

بسیاری از پزشکانی که در زمینه انجام جراحی دیسک کمر خدمت می کنند دانش و تجربه زیادی در این زمینه دارند. همین امر سبب می شود که جراحی با پشتوانه مهارت عملی و دانش پزشکی، بهترین روند را پشت سر بگذارد و بهترین نتیجه برای افراد حاصل شود. از این رو دو ویژگی دانش و تجربه از مهم ترین معیارهایی هستند که یک جراح دیسک کمر را به بهترین جراح دیسک کمر مبدل می کنند.

بهترین جراح دیسک کمر پزشکی است که توانسته کارنامه کاری و سوابق درمانی موفقی را برای خود فراهم کند. در واقع هرگاه به پزشکی مراجعه می کنیم که به عنوان بهترین جراح دیسک کمر شناخته می شود اولین مساله ای که شاهد هستیم این است که درخشان ترین کارنامه کاری را دارند و می توانند از خودشان و کارشان دفاع کنند.

بهترین جراح دیسک کمر چه توصیه هایی دارد؟

مهم ترین و اساسی ترین نکته ای که از سوی  جراح دیسک کمر ارائه می شود این است که هرگز برای انجام جراحی دیسک کمر عجله نکنید.

هرگاه با علائم و دردهایی غیر عادی در ناحیه کمر و پاها روبرو شدید، به بهترین متخصصین مراجعه کرده و تلاش کنید علت را ریشه یابی کنید.

در نهایت بعد از این که تعیین شد با بیماری دیسک کمر مواجه هستید ابتدا روش های درمانی غیر جراحی را انجام دهید.

در صورتی که روش های غیر جراحی از جمله دارو درمانی نتوانست درمان مناسبی برای شما باشد، بهتر است که مشورت های لازم را با پزشک داشته باشید. سپس برای انجام جراحی تصمیم گیری کنید.

دکتر مغز و اعصاب تهران

هزینه جراحی دیسک کمر

هزینه جراحی دیسک کمر به عوامل مختلفی بستگی دارد. برخی از این عوامل شامل، دستمزد پزشک، هزینه بیمارستان و اتاق عمل، دکتر بیهوشی، لوازم و تجهیزات مورد استفاده و … دارد. برای اطلاع بیشتر از هزینه جراحی دیسک کمر به بهترین جراح ستون فقرات مراجعه کنید.

نتیجه گیری

در این نوشتار تلاش کردیم که مطالبی دقیق را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. در واقع هم از علائم دیسک کمر صحبت کردیم و هم از ویژگی هایی که بهترین جراح دیسک کمر باید داشته باشد و هم توصیه های ضروری یک پزشک جراح دیسک کمر را به شما ارائه کردیم.

در ادامه این شمائید که می توانید در مسیر درمان مشکلی که با آن روبرو هستید بهترین تصمیم را اتخاذ کنید و با انتخاب درستی که در زمینه بهترین جراح دیسک کمر خواهید داشت نیمی از مسیر سلامتی را طی کنید.

 

شماره تماس با مطب دکتر رضا سنجری جراح مغزو اعصاب
دکتر رضا سنجری جراح مغزو اعصاب و ستون فقرات فارق التحصیل از دانشگاه تهران دارای سایقه بیش از ۲۵۰۰ جراحی دیسک کمر

دکتر رضا سنجری

جراح مغزو اعصاب و ستون فقرات

مقالات مشابه

دیسک کمر در زنان

مراقبت‌های بعد از جراحی دیسک کمر

روماتیسم ستون فقرات

13 دیدگاه ‌ها

  • دکتر رضا سنجری یکی از بهترین جراحان دیسک کمر در ایرانند بنظر من ایشون من رو یکسال پیش عمل کردن من الان بعد از یکسال هیچ مشکلی ندارم انگار که تازه متولد شدم دکتر سنجری پنجه طلا هستن و ارزوی سلامتی دارم برای این دکتر توانمند و بهترین جراح دیسک کمر .

    • سلام دوست عزیز سپاس گزاریم و برای شما ارزوی سلامتی داریم

  • سلام من دوسال پیش اقای دکتر دیسک کمر من رو جراحی کردن اقای دکتر رضا سنجری یکی از بهترین جراحان دیسک کمر در ایرن هستن براشون ارزوی سلامتی دارم من تعریفشونو از خیلیا شنیدم که بهترین جراح دیسک کمر در ایران هستن ارزوی سلامتی دارم

    • سلام زهرا ارزوی سلامتی دارم خداروشکر که دیسک کمرت بهبود پیدا کرده

  • سلام من بیمار ۷۲ ساله هستم پیش جناب دکتر رضا سنجری جراحی دیسک کمر انجام دادم و خدارو شکر بسیار از عملم راضی هستم برای ایشون ارزوی سلامتی دارم الحق که پزشک پنجه طلا هستن ایشون

    • سلام و درود دوست عزیز خوشحالم که سلامتیتون رو بدست اوردید و از عمل دیسک کمرتون راضی هستید

  • سلام و درود من احمد مرادی هستم بیش از ده سال بود که تنگی نخاع شدید داشتم اقای دکتر عزیز زحمت جراحیمو کشیدن بسیار ازشون سپاس گزارم که تنگی نخاعم رو درمان کردن براشون ارزوی سلامتی و تندرستی دارم اقای دکتر سنجری یکی از بهترین جراحان ستون فقرات در ایران هستن با ارزوی سلامتی براشون

    • سلام و درود دوست عزیز خداروشکر که سلامیتونو بدست اوردید و خوشحالم سلامتی درمان انحراف ستون فقراتتونو بدست اوردید

  • سلام اقای دکتر من از جراحی خوبتون بسیار سپاس گزارم شما باعث شدید بعد از جراحی من دوباره رنگ زندگی رو ببینم شما بهترین جراح دیسک کمر ایران هستید اقا دکتر عزیز یسوالی داشتم محدودیت‌های بعد از جراحی دیسک کمر شامل چه مواردی میشه ممنون میشم پاسخم رو بدید ؟

    • سلام آرزوی سلامتی توصیه به استراحت و جلوگیری از فعالیت‌های سنگین و بارزنی در مدت زمانی که پزشک تعیین می‌کند.
      ممکن است نیاز به استفاده از کمک‌های حرکتی مانند قیچی یا پشتیبانی‌هایی مانند کمربند سفت داشته باشید.
      پزشک ممکن است محدودیت‌هایی در مورد برخی حرکات و فعالیت‌های خاص اعمال کند، مانند جابجایی‌های برخاسته یا خم شدن زیاد کمر.
      تمرینات فیزیکی و فیزیوتراپی ممکن است برای تقویت عضلات پشتی و بهبود محدودیت‌های حرکتی مرتبط توصیه شود.
      لازم است داروهای تجویز شده را به‌طور دقیق مصرف کنید و همچنین پیروی از هر دستور دیگری که پزشک شما ممکن است در مورد بهبود پس از جراحی دیسک کمر بدهد.
      ممکن است نیاز به مراجعات منظم و پیگیری با پزشک خود داشته باشید تا پیشرفت شما پس از جراحی مورد ارزیابی قرار گیرد.

  • اقای دکتر سلام من سه ماه پیش رفتم کما توی تصادف الانم مشکل دیسک کمر پیدا کردم توی تصادف دیسکم اسیب دیده دکترای شهرمون گفتن باید دیسک کمرم رو جراحی کنم خیلی از پزشکا شما رو بعنوان بهترین جراح دیسک کمر معرفی کردن سوالی که دارم این هستش اقای دکتر بعد از عمل دیسک کمرم خوب میشه فلج کامل شدم من ایا امکان سالمیم هست ؟خیلی میترسم اقای دکتر

  • سلام اقای دکتر من ۳۴ سالمه دیسک کمر خفیف دارم ایا میتونم برای حاملگی اقدام کنم ؟

    • سلام حتما قبل از اقدام به بارداری با برای ویزیت و معاینه دقیق به یک جراح مغز و اعصاب ستون فقرات مراجعه نمایید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *