ویرایش محتوا
لوگو سایت دکتر رضا سنجری طرح سفید رنگ
درباره ما

دکتر رضا سنجری جراح و متخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات

راه های ارتباطی با ما
دکتر خوب برای جراحی ستون فقرات

دکتر خوب برای جراحی ستون فقرات

  • خانه
  • -
  • ستون فقرات
  • -
  • دکتر خوب برای جراحی ستون فقرات
دکتر خوب برای جراحی ستون فقرات
مقدمه

یک جراح ستون فقرات باید چه ویژگی هایی داشته باشد در این مقاله قصد داریم شما را با ویژگی های یک جراح مغزو اعصاب خوب آشنا سازیم .

از مهم ترین جراحی هایی که برای برخی از افراد انجام می شود جراحی ستون فقرات است. انجام این جراحی در اثر عوامل مختلفی برای افراد ضروری می شود.اما در این میان مساله ای که برای افراد مطرح می شود این است که دکتر خوب برای جراحی ستون فقرات در تهران کیست؟.

در ادامه این نوشتار هدفی که دنبال می کنیم این است که بسیاری از معیارهایی که در هنگام انتخاب دکتر خوب برای جراحی ستون فقرات در تهران باید مدنظر قرار دهید را مطرح سازیم. لحاظ چنین معیارهایی می تواند تا حد زیادی روند گزینش را با موفقیت روبرو سازد.

بهترین جراح ستون فقرات دکتر سنجری

دکتر خوب برای جراحی ستون فقرات در تهران کیست؟

برای پاسخ گویی بدین سوال باید ویژگی های پزشکانی که با عنوان دکتر خوب برای جراحی ستون فقرات شناخته می شود را برشمریم.

توانایی در انجام معاینات دقیق و بررسی های لازم در زمینه تعیین مشکلات بیماران و علت یابی دقیق یکی از مهم ترین ویژگی های دکتر خوب برای جراحی ستون فقرات این است که پیش از آنکه وارد جراحی شود باید تشخیص های دقیقی داشته باشد تا بتوان به روند درمان و جراحی از سوی وی امیدوار بود.تخصص در زمینه جراحی ستون فقرات و آگاهی از آخرین مطالب علمی اگر جراح ستون فقرات اطلاعا علمی نوینی را در اختیار داشته باشد توانایی های علمی و عملی بیشتری خواهد داشت.

برخورداری از سابقه کاری و نیز کارنامه کاری موفق

در واقع زمانی که شما می خواهید برای جراحی ستوان فقرات اقدام کنید حتما به کارنامه کاری وی توجه کنید مثلا سابقه جراحی از دیسک کمر ، تنگی کانال نخاعی و رضایت های بیماران را مشاهده نمایید تا بتوانید با توجه به موفقیت های درمانی وی میزان موفقیت جراحی ستون فقرات را در خودتان پیش بینی کنید.هرچقدر که جراح ستون فقرات، کارنامه کاری موفقی داشته باشد، به همان میزان احتمال موفقیت نتیجه جراحی ستون فقرات افزایش خواهد داشت.تلاش برای اتخاذ بهترین روش درمانی برای بهبود وضعیت ستون فقرات مساله این است که دکتر خوب برای جراحی ستون فقرات، در ابتدای امر شرایط بیمار را بررسی می کند سپس در صورتی که امکان درمان با سایر روش های درمانی و غیر جراحی وجود داشت، از این روش ها کمک می گیرد. سپس اگر از دیگر روش های درمانی پاسخ مثبتی دریافت نشد، آنگاه برای جراحی اقدام می کنند.

جراحی همواره آخرین گزینه درمانی دکتر خوب برای جراحی ستون فقرات می باشد.

نحوه ارتباط گیری موثر و صمیمانه با مراجعین و بیماران به منظور بهبود روند درمان

پزشکانی که می دانند باید با مراجعین خود و بیماران خود به طور صمیمانه و صادقانه ارتباط بگیرند تا حد زیادی در روند درمان با موفقیت های بیشتری روبرو خواهند بود زیرا اعتماد مراجعین افزایش پیدا می کند و همکاری بهتری خواهند داشت.

چه کسی جراحی ستون فقرات انجام می دهد؟

جراحی ستون فقرات از جمله جراحی هایی است که در حیطه فعالیت های درمانی متخصصین مغز و اعصاب و جراح ستون فقرات قرار می گیرد.

جراحان ستون فقرات می توانند در زمینه تمامی مشکلاتی که در ناحیه استخوان های ناحیه ستون فقرات ایجاد شده است تشخیص های لازم را داشته باشند و به درمان بپردازند. در ادامه توضیح می دهیم چه بیماری هایی شامل مشکلات ستون فقرات می شود. پس بطور کلی برای جراحی ستون فقرات بهتر است به یک جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات مراجعه نمایید یکی از بهترین جراح دیسک کمر دکتر رضا سنجری میباشد . 

بیماری های ستون فقرات

در ابتدا بهتر است پیش از مراجعه به جراح ستون فقرات،بیماری های که تشخیص و درمان آن ها به جراح ستون فقرات مربوط می شود را بشناسید. اگر احساس درد در ناحیه کمر دارید این نشانه یک بیماری است که باید برای تشخیص و درمان آن اقدام کنید ولی سوال اصلی اینجاست که برای درمان باید به یک متخصص ارتوپد مراجعه کنید یا جراح ستون فقرات؟ وقتی درد های کمر شما موارد زیر را شود  شما بایدبه متخصص ستون فقرات مراجعه کنید.

 

    • دیسک یا بیرون زدگی ستون فقرات

    • آسیب دیدگی مهره های کمر

    • ناهنجاری های مادرزادی در ستون فقرات

    • وجود تومور های در استخوان کمر

    • ضربه

    • آسیب های استخوانی ناشی از فعالیت های ورزشی

    • آسیب های دست و غیر عادی بودن حالت دست ها

    • تومورهای استخوانی

    • تعویض مفصل

 انواع جراحی که توسط جراح ستون فقرات انجام می شود ؟

دیسککتومی

در این عمل قسمتی از دیسک بین مهره ای که برروی ریشه عصبی نخاعی فشار وارد می کند، برداشته می شود. از این روش عموما در درمان بیرون زدگی یا فتق دیسک بین مهره ای بکار می رود و به چند طریق انجام می گیرد و به دو روش  میکرودیسککتومی و دیسککتومی آندوسکوپ تقسیم می شود که نسبت به جراحی دیسککتومی کم تهاجمی تر بوده و با ایجاد برش کوچکی در ستون فقرات انجام می گیرد.

جراحی تنگی کانال نخاعی

در این جراحی، جراح ستون فقرات فضای بیشتری برای عبور نخاع یا ریشه های عصبی ایجاد می کند تا درد ناشی از التهاب شکبه عصبی در بیمار کاهش یابد. برای انجام این جراحی، جراح ممکن است یکی از روش های لامینکتومی، لامینوتومی، فورامینوتومی را برای بیمار خود انتخاب کند.امروزه تنگی کانال نخاعی بسیار شایع میباشد و بهترین روش درمان تنگی کانال نخاعی جراحی تنگی کانال نخاعی میباشد 

جراحی فیوژن ستون فقرات

از این جراحی برای درمان فتق دیسک بین مهره ای، شکستگی و سرخوردگی مهره ها و تومورها و عفونت انجام می گیرد. جراحی فیوژن ستون فقرات  در واقع جراحی قرار دادن پیچ و مهره برای نگهداشتن ستون فقرات است تا مهره هایی که دچار لقی شده اند را در جای خود ثابت نگه دارند.

بهترین جراح ستون فقرات

 ویژگی ای که بهترین جراح ستون فقرات تهران دارد این است که با معاینه و بررسی دقیق بیمار به تشخیص بیماری می پردازد و در ابتدا از درمان های دارویی و بدون جراحی استفاده می کند و در ادامه اگر نیاز باشد بیمار را تحت جراحی قرار می دهد . این جراح تجربه کافی در انجام انواع جراحی‌های ستون فقرات را در کنار بهره‌گیری از تکنولوژی مدرن دارد.

نتیجه گیری

در پایان مهم ترین توصیه ای که خواهیم داشت این است که برای جراحی های حساسی مثل جراحی برای درمان دیسک گردن ، دیسک کمر ، سرطان عصب، تومور ستون فقرات و گوژپشتی یا کیفوز شوئرمن و … از پزشکان و متخصصینی کمک بگیرید که دانش کافی را در این زمینه دارند. بعلاوه اینکه بکارگیری دانش در طول سال های فعالیت نیز می تواند تا حد زیادی به مهارت عملی و تجربه کاری پزشک بیفزاید.

خوشبختانه از نقطه امیدواری های ما در کشور مان این است که آمار جراحان ستون فقرات که با عنوان دکتر خوب برای جراحی ستون فقرات شهرت دارند کم نیستند. بنابراین می توان بدون دغدغه و ترس برای درمان و جراحی مشکلاتی که در ناحیه ستون فقرات وجود دارد به بهترین جراح ستون فقرات مراجعه کرد و از توانمندی های آنان بهره مند شد.

تفاوت های بین نورولوژیست و جراح مغزو اعصاب باعث میشوند تا بیماران این حوزه، راه درمانی خود را هرچه سریعتر بیابند. معمولاً بیماران عصبی نمیدانند باید از طریق کدام پزشک بیماری خود را درمان کنند. به طور کلی بیماری های عصبی شامل اختلالات سیستم عصبی و آسیب های حرکتی می شود. در زمانی که اشخاص علائمی مانند: عدم تعادل ذهنی، ناتوانی در یادگیری، نامتعادل بودن و عدم تحرک دارند، دچار بیماری های عصبی هستند. البته در برخی از بیماران مشاهده شده است که درد های مزمن و ناتوان کننده عصبی وجود داشتند. با دانستن تفاوت های بین نورولوژیست و جراح مغزو اعصاب متخصصان مربوط به این بیماران شناخته می شوند.

تفاوت های بین نورولوژیست و جراح مغزو اعصاب

اهمیت دانستن تفاوت های بین نورولوژیست و جراح مغزو اعصاب چیست؟

وجود اشتراکات و تفاوت های بین نورولوژیست و جراح مغزو اعصاب باعث شده اند که بیماران این حوزه دچار سردرگمی شوند. بیماران حوزه مغز و اعصاب توسط نورولوژیست Neurologist یا جراح مغز و اعصاب Neurosurgeon درمان می شوند. هر بیمار در مرحله اول با شناخت نوع بیماری خود باید به یکی از متخصصان حوزه مغز و اعصاب مراجعه کند. جراح مغز و اعصاب یا Neurosurgeon حادثه هایی که به مغز و سیستم عصبی وارد میشوند را جراحی و درمان میکند. به طور مثال در صورتی که در یک مسابقه دوچرخه سواری سانحه ای رخ دهد و یکی از بازیکنان دچار آسیب به مغز و سیستم عصبی شود. آسیب هایی که به مغز یا سیستم عصبی این دوچرخه سوار وارد شده است توسط جراح مغز و اعصاب درمان میشود. همچنین تومورهای مغزی و یا فلج های مغزی توسط جراح مغز و اعصاب درمان می شوند. اما متخصص مغز و اعصاب یا نورولوژی بیماری عصبی را از راهی غیر از جراحی درمان میکند.

در نتیجه اهمیت دانستن تفاوت های بین نورولوژیست و جراح مغزو اعصاب برای بیماران این حوزه مشخص میشود. یعنی با شناخت بیماری به طور مستقیم به پزشک مورد نظر مراجعه خواهند کرد. مثلاً بیماری که اختلالات روانی و گفتاری دارد باید به نزد متخصص مغز و اعصاب یا همان نورولوژیست مراجعه کند.

بهترین جراح ستون فقرات در تهران

تفاوت های بین نورولوژیست و جراح مغزو اعصاب

آیا تفاوت های بین نورولوژیست و جراح مغزو اعصاب مربوط به PNS می شوند؟

تفاوت های بین نورولوژیست و جراح مغزو اعصاب فقط در سیستم اعصاب محیطی (PNS) خلاصه نمی شوند و سیستم اعصاب مرکزی (CNS) را نیز شامل می شوند. برای تشخیص، درمان و مدیریت اختلالات عصبی باید هر چه سریعتر اقدام کنید و گذشت زمان مشکل را حل نخواهد کرد. بر همین اساس در ابتدا بیماری هایی که نورولوژیست درمان میکند را برایتان معرفی میکنیم. اولین بیماری که توسط نورولوژیست ها درمان میشود آلزایمر می باشد که باید هرچه سریعتر روند درمانی آن آغاز شود. با توجه به اینکه بیماری آلزایمر یک نوع بیماری پیشرونده میباشد عدم درمان سریع، موجب زوال بخش زیادی از مغز میشود. اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS) که ریشه ژنتیکی دارد و باعث می شود بیمار به مرور زمان کنترل حرکت بدن خود را از دست بدهد. در نتیجه بیمارانی که در کنترل حرکت اعضای بدن خود دچار مشکل هستند باید به نورولوژیست مراجعه کنند.

دسته دیگر از بیماری ‌های عصبی که باید به نورولوژیست مراجعه کنند عبارتند از: بیماران اختلالات سیستم عصبی خودکار (ANS)  یا دیس اتونومی. این بیماران دچار عدم تعادل در سیستم عصبی های غیر ارادی می شوند. به طور مثال این بیماران در نوع تنفس، ضربان قلب یا نوع هاضمه دچار مشکل هستند.

خطرناک ترین دیسک کمر :

امروزه یکی از عارضه های ستون فقرات بسیار شایع دیسک کمر میباشد منظور از دیسک کمر خطرناک این است که فرد نسبت به عارضه اش بی توجهی کرده باشد و این عارضه با علایم شدید تری خود را نشان دهد این علایم همانند کمردرد شدید که فرد قدرت حرکت نداشته باشد پا درد شدید که بهترین روش درمان آن جراحی دیسک کمر میباشد.

چه نوع بیماری هایی توسط جراح مغز و اعصاب درمان میشود؟

احتمالاً تاکنون اصلی ترین تفاوت های بین نورولوژیست و جراح مغزو اعصاب را فهمیده اید. تمام بیماری های عصبی که در مطب پزشک بدون جراحی درمان شوند در حوزه کاری نورولوژیست میباشند. همچنین تمامی بیماری های عصبی که باید در بیمارستان و با جراحی درمان شوند در حوزه کاری جراح مغز و اعصاب قرار می گیرند. تعدادی از بیماری هایی که توسط جراح مغز و اعصاب درمان می شوند عبارتند از: آنوریسم ها، تومورهای مغزی، کرانیوتومی، دیسککتومی. همچنین پونکسیون کمری و برخی از اختلالات اطفال نیز توسط جراح مغز و اعصاب قابل درمان هستند. اگر با توضیحاتی که دادیم نتوانستید تشخیص دهید که به کدام پزشک مراجعه کنید بهتر است در ابتدا به نورولوژیست مراجعه کنید. 

از وظایف یک جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات میتوانیم به : درمان تنگی کانال نخاعی، درمان سیاتیک ، درمان دیسک کمر ، جراحی تومور مغزی ، درمان سرخوردگی مهره ها و … اشاره نماییم .

منابع :

 

دکتر رضا سنجری جراح مغزو اعصاب و ستون فقرات فارق التحصیل از دانشگاه تهران دارای سایقه بیش از ۲۵۰۰ جراحی دیسک کمر

دکتر رضا سنجری

جراح مغزو اعصاب و ستون فقرات

مقالات مشابه

درمان قطعی آرتروز کمر؛ درد ستون فقرات در افراد مسن

اپاندیموم از تشخیص تا درمان

میلومننگوسل در کودکی و جراحی آن در بزرگسالی

3 دیدگاه ‌ها

  • اقای دکتر یکی از بهترین جراحان ستون فقرات در ایران هستن من یسال پیش پیش ایشون جراحی تنگی نخاع انجام دادم بعد از گذشت یسال خدارو شکر هیچ مشکلی ندارم و از ایشون بسیار سپاس گزارم و براشون ارزوی سلامتی دارم .

    • سلام مهدی جان خداروشکر که نتیجه گرفتی از عمل ارزوی سلامتی دارم برات

  • سلام اقای دکتر من از خوزستان پیام میدم سه ماه پیش تصاددف شدیدی کردم دیسک کمرم پاره شد الان دیسک کمرم باعث شده راه نتونم برم فلج شم من خیلی تحقیق کردم شمارو بعنوان بهترین جراح ستون فقرات معرفی کردن میخواستم بدونم اقای دکتر جراحی کنم ایا میتونم راه برم توانایی راه رفتن خواهم داشت ؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در
خبرنامه سایت

*** عضویت در خبرنامه سایت

کلینیک آنلاین مغزو اعصاب دکتر رضا سنجری با هدف پیشگیری و درمان بیماری های مغزی و ستون فقرات و همچنین معرفی بهترین نورولوژیست ها و فیزیوتراپ ها برای شما هم میهنان عزیز ایجاد شده است .

بخش های کلینیک
روزهای کاری
یکشنبه : 1۷.00 - ۱۱.00
دوشنبه : ۱۸.00 - ۱۳.00
پنج شنبه : ۱۸.00 - ۱۳.00