ویرایش محتوا
لوگو سایت دکتر رضا سنجری طرح سفید رنگ
درباره ما

دکتر رضا سنجری جراح و متخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات

راه های ارتباطی با ما
تومور مغزی و راه های درمان آن

تومور مغزی و راه های درمان آن

  • خانه
  • -
  • مغز و اعصاب
  • -
  • تومور مغزی و راه های درمان آن
تومور مغزی و راه های درمان آن

مقدمه

درباره تومور مغزی چه میدانید ؟ایا با راه های درمان آن آشنا هستید ؟علایم تومور مغزی چیست ؟در این مقاله قصد داریم شما را باراه های درمان تومور مغزی آشنا سازیم .

تومور مغزی و راه های درمان آن

همه ما با شنیدن اسم تومور مغزی وحشت زده و نگران می شویم به حدی که ممکن است روحیه و انرژی لازم برای مبارزه و درمان این بیماری را از دست بدهید، برای این که بتوانیم دو مرتبه انرژی خود را باز پس گیرید لازم است که در مورد این بیماری تومور مغزی و راه های درمان آن تحقیق و مطالعه داشته باشید و با دانش و آگاهی کافی در این خصوص برای درمان آن اقدام کنید.

در این نوشتار قصد داریم در مورد تومور مغزی، نشانه های بروز آن و راه کار های درمانی آن صحبت کنیم، برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با ما همراه شوید و صحبت های دکتر رضا سنجری متخصص مغز و اعصاب را دنبال کنید.

تومور مغزی چیست؟

تومور مغزی یک توده ای غیر طبیعی است که در سلول های داخل مغز به صورت غیر طبیعی رشد کرده اند و ممکن است خوش خیم یا بد خیم باشند. تومور های مغزی از مغز شروع می شوند یا در برخی از مواقع ممکن است از نقاط دیگر بدن شروع شود و به سمت مغز کشیده شوند. با توجه به مطالعات انجام شده می توان گفت سرعت رشد تومور ها می تواند متغیر باشد و بسته به نوع تومور و محل رشد آن متفاوت است. تومور های مغزی ممکن است در عملکرد سیستم عصبی اختلال ایجاد کنند.

اشنایی با تومور های مغزی

شایع ترین علائم تومور مغزی

  • سر درد های شدید همیشه نشانه ی خطرناکی بوده و هست و باید آن ها را جدی گرفت، در این مقوله سر درد به عنوان اصلی ترین علامت نشان دهنده ابتلا به تومور مغزی می باشد که می تواند از طیف شدید یا خفیف وجود داشته باشد و در زمان و مکان ها مختلف هم دچار شدت و ضعف شود.
  • حالت تهوع و استفراغ از دیگر علائم تومور مغزی است.
  • اختلال در بینایی مانند تاری دید یا دو بینی
  • دست دادن حس لامسه و عدم توانایی در جرکت دادن دست و پا ها
  • عدم تعادل در راه رفتن یا ایستادن
  • لکنت زبان یا مشکلات گفتاری
  • تغییر در خلق و خوی
  • اختلال در شنوایی
  • تشنج هم علامت شایع ای و خطرناکی است خصوصاٌ در کسانی که سابقه تشنجی نداشته باشند.
  • گیجی و سر در گمی در انجام امورات روز مره

چه کسانی در خطر ابتلا به تومور مغزی هستند؟

افرادی که بنا به نوع شغل و سبک زندگی شان بیش از همه در معرض تشعشعات و تابش یونیزه قرار می گیرند را می تون به عنوان افراد مستعد بروز تومور های مغزی شناخت. یکی از نمونه های این اشعه را در روش پرتو درمانی می توان یافت.

 

تومور مغزی چگونه تشخیص داده می شود؟

با توجه به علائمی که در متن فوق ذکر شده است اگر مشکوک به تومور مغزی هستید حتما به پزشک متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید تا تحت تشخیصی بالینی قرار بگیرید، پزشک در  ابتدا یک معاینه عصبی انجام می دهد به گونه ای که بینایی، شنوایی و تعادل شما را تست می کند و بر اساس واکنش های شما در مورد ابتلا یا عدم ابتلا به تومور مغزی می تواند نظر تخصصی بدهد. سپس در مرحله بعد با توجه به مثبت بودن ابتلا شما به تومور مغزی از نظر پزشک، شما را برای انجام آزمایش ها و تصویر برداری های ملزم می کند تا با ارزیابی و بررسی نتایج هر کدام از آن ها، به تشخیصی دقیق تر برسد و بنا به نوع تومور و وضعیت جسمی و روحی تان بهترین راه کار درمانی را در اختیارتان قرار دهد.

آزمایش ها و تصویر برداری برای تشخیص تومور مغزی شامل: اسکن،MRI  و پرتو نگاری کامپیوتری، توموگرافی انتشار پوزیترون می باشد.

دکتر رضا سنجری متخصص مغز و اعصاب و جراح ستون فقرات در جردن از مجهزترین دستگاه های روز دنیا در تشخیص و درمان بیماری های مغز و اعصاب و ستوان فقرات استفاده می نماید. شما عزیزان می توانید از طریق زیر با ایشان ارتباط برقرار نمایید:

شماره تماس: 09198379137

چه روش های برای درمان تومور مغزی وجود دارد؟

همانطور که می دانید راهکار درمانی تومور مغزی به نوع و اندازه تومور بیمار بستگی دارد که پزشک با در نظر گرفتن این فاکتورها، روش های درمانی موثر را برای شما انتخاب می کند.

  1. جراحی: اگر تومور مغزی در قسمتی از مغز واقع شده باشد که امکان دسترسی به آن راحت باشد با عمل جراحی آن را از مغز خارج می کنند. اما اگر تومور به بافت های مغزی متصل باشد و در نزدیکی مناطق حساسی از مغز قرار گرفته باشد ریسک عمل جراحی بسیار بیشتر می شود و شرایط جراحی را سخت می کند. جراحی برداشتن تومور خطراتی مانند: خون ریزی، عفونت و یا اگر تومور در نزدیکی اعصاب بینایی چشم باشد ممکن است با جراحی برای همیشه بینایی تان را از دست بدهید.
  2. رادیو تراپی یا همان پر تودرمانی: برای از بین بردن سلول های سرطانی و تومور های مغزی موثر است. بیمار با قرار گرفتن در دستگاه های رادیو تراپی می تواند علائم تومور مغزی را کاهش دهد.
  3. کموتراپی یا همان شیمی درمانی: نوعی داروی وریدی است که رشد تومور و سلول های سرطانی را در نقاط مختلف بدن متوقف می کند و حتی می تواند تومور های ضعیف را ریشه کن کند و همین کوچک کردن تومور ها می تواند به موفقیت آمیز بودن عمل جراحی کمک می کند.
  4. دارو درمانی: با توجه به پیشرفتی که در صنعت دارو سازی داشته ایم می توان دارو هایی یافت که به کاهش علائم و انسداد اختلالات ناشی از تومور مغزی کمک کنند.

تومور های نخاعی :

تومور نخاعی نوعی بیماری است که در رشد غیر قابل کنترل سلول ها در کانال نخاعی یا ستون فقرات رخ میدهد .برای آشنایی بیشتر با تومور نخاعی کافیست این مقاله از سایت را مطالعه نمایید .


دریافت نوبت

شماره های تماس جهت دریافت نوبت



09362739676

02175254000

 

توان بخشی پس از درمان تومور مغزی

پس از اتمام روند درمان از روش توان بخشی استفاده می کنند تا بیمار بتواند سلامت کامل خود را باز یابد و به آسیب های ناشی از تومور مغزی پایان دهد.

پس از استراحت کوتاهی  پس از عمل جراحی یا شیمی درمان و پرتودرمانی به سمت توان بخشی روی می آورند، توان بخشی از طریق فیزیوتراپی برای رفع اختلالت حرکتی و گفتار درمانی برای بر طرف ساختن مشکلات گفتاری موثر خواهند بود.

انواع تومور مغزی

  • تومور های مغزی کودکان
  • کارسینوما
  • تومور های هیپوفیزیک این نوع از تومور ها هم از غده هیپوفیز در مغز نشات می گیرند و مغز و بالطبع آن کل بدن را تحت تاثیر قرار می دهد.
  • متاستاز مغزی
  • مننژبوم: مننژیوم یک تومور مغزی است که از غشا های مغز یا نخاع شکل می گیرد و اغلب ان ها غیر قابل تشخیص هستند.
  • گلیوبلاستوما: این نوع تومور ها در مغز یا نخاع شروع می شوند.
  • منینگیوما
  • نوروم آکوستیک: اینن وع از تومور ها خوشبختانه خوش خیم هستند و در ناحیه گوش رشد ایجاد می شوند.
  • تومور های امبریونال
  • گلیوما
  • مدولوبلاستوما از نوع رایج ترین تومورهای سرطانی در کودکان هستند که از قسمت پشت مغز آغاز می شوند و از طریق مایع نخاعی به دیگر اندام های بدن منتشر می شوند
  • استروسیتوما

عکس تومور مغزیبرای تومور مغزی چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

در صورتی که علائم و نشانه های مذکور ایجاد و ادامه دار شدند شما باید حتما در اسرع وقت به پزشک متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید و با ارائه شرح حالی از خود در تشخیص زود هنگام به پزشک تان یاری کنید، زیرا با تشخیص زود هنگام روند درمان راحت تری را پشت سر خواهید گذاشت، در غیر صورت بیماری و تومور مغز رشد می کند تا حدی که درمان به سختی امکان پذیر می شود.

نتیجه گیری

برای اینکه روند درمانی خوبی را طی کنید و از عارضه های این بیماری دور باشید به شما توصیه می کنیم از یک جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات  فردی مطمئن و متخصص و متبحر می تواند کمک شایانی به درمان بیماری شما کند.

راه های ارتباطی با دکتر رضا سنجری

شماره تماس: 09198379137

پیج اینستاگرام: https://www.instagram.com/drrezasanjari

آدرس مطب: جردن (نلسون ماندلا) ، بالاتر از اسفندیار ، خیابان تندیس ، پلاک ۲ ، بیمارستان فوق تخصص تندیس

خدمات کلینیک مغز و اعصاب و ستون فقرات بیمارستان تندیس :

بیمارستان فوق تخصصی تندیس یکی از مجهزترین بیمارستان های تخصصی در ایران میباشد از خدمات این بیمارستان میتوانیم به درمان تنگی کانال نخاعی، درمان دیسک کمر ، درمان سیاتیک، انحراف ستون فقرات درمان تومور مغزی اشاره نماییم جهت دریافت نوبت کافیست با شماره های مندرج در سایت رسمی دکتر سنجری اقدام به دریافت نوبت نمایید .


دریافت نوبت

شماره های تماس جهت دریافت نوبت



09362739676

02175254000

دکتر رضا سنجری جراح مغزو اعصاب و ستون فقرات فارق التحصیل از دانشگاه تهران دارای سایقه بیش از ۲۵۰۰ جراحی دیسک کمر

دکتر رضا سنجری

جراح مغزو اعصاب و ستون فقرات

 

2 دیدگاه ‌ها

  • سلام اقای دکتر من تاری دید دارم و سردرد های وحشتناک من مادرمم همین علایم رو داشت متسفانه تومور مغزی داشت من رفتم دکتر گفتن از سرت باید عکس بگیری اقای دکتر واقعیت خیلی میترسم امکان داره تومور مغزی داشته باشم و ایا تومور مغزی درمان میشه ؟

    • سلام دوست عزیز باید معاینه بشید بله تومور مغزی درمان دارد

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در
خبرنامه سایت

*** عضویت در خبرنامه سایت

کلینیک آنلاین مغزو اعصاب دکتر رضا سنجری با هدف پیشگیری و درمان بیماری های مغزی و ستون فقرات و همچنین معرفی بهترین نورولوژیست ها و فیزیوتراپ ها برای شما هم میهنان عزیز ایجاد شده است .

بخش های کلینیک
روزهای کاری
یکشنبه : 1۷.00 - ۱۱.00
دوشنبه : ۱۸.00 - ۱۳.00
پنج شنبه : ۱۸.00 - ۱۳.00