ویرایش محتوا
لوگو سایت دکتر رضا سنجری طرح سفید رنگ
درباره ما

دکتر رضا سنجری جراح و متخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات

راه های ارتباطی با ما
بهترین جراح تومور مغزی تهران

بهترین جراح تومور مغزی تهران

  • خانه
  • -
  • مغز و اعصاب
  • -
  • بهترین جراح تومور مغزی تهران
بهترین جراح تومور مغزی تهران
مقدمه

بهترین جراح تومور مغزی چه ویژگی دارد ؟ در این مقاله قصد داریم شما را با ویژگی های بهترین جراح مغزو اعصاب آشنا سازیم .

جراحی تومور مغزی از مهم ترین و حساس ترین جراحی هایی است که برای آمار قابل توجهی از مبتلایان به تومور مغزی انجام شده است.

این روزها این جراحی انجام می شود و برای کسانی که به هر دلیلی با تومورهای مغزی روبرو هستند روش درمانی بسیار نتیجه بخشی است.

در ادامه علاوه بر پاره ای از توضیحاتی که در زمینه تومور مغزی خواهیم داشت، محوری ترین مبحثی که دنبال خواهیم کرد ویژگی های بهترین جراح تورمور مغزی است که می تواند به عنوان معیارهایی باشد که بتوانید با کمک آنها انتخاب هوشمندانه ای داشته باشید.

جراحی تومور مغزیتومور مغزی

تومورهای مغزی در واقع حاصل رشد و تکثیر بی رویه سلول های نواحی مختلف مغزی است که با اجتماع سلول ها در کنار هم توده های سرطانی تشکیل می شود.

این توده ها که تومور نامیده می شود تا حد زیادی می تواند منشا بروز علائم و نشانه هایی باشد که کاملا زندگی عادی افراد را تحت تاثیر قرار دهد.

از این رو افراد باید تحت جراحی تورمور مغزی قرار گیرند تا روند بهبودی حاصل شود.

شایع ترین علائم تومور مغزی عبارتند از: سردرد، کاهش میزان یادگیری و یادآوری (حافظه) و تشنج می باشند.

البته تورمورهای در حالت کلی به دو دسته خوش خیم و بدخیم تقسیم بندی می شوند که این مساله تا حد زیادی می تواند در روند جراحی تومور مغزی تاثیر گذار باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله تومور مغزی و راه های درمان آن مراجعه کنید.

بهترین جراح تومور مغزی

همانطور که در مقدمه آمد، گفتیم که جراحی تومور مغزی از حساسیت های بالایی برخوردار است و حتما باید به دست بهترین متخصص مغز و اعصاب در تهران انجام شود.

از این رو سوالی که همواره افراد می پرسند این است که بهترین دکتر برای تومور مغزی کیست؟.

بهترین جراح تومور مغزی دارای ویژگی های زیر باید باشد:

  • دانش و تخصص عمیق در زمینه انواع تئوری های علمی که در خصوص انواع جراحی هایی مغزی وجود دارد
  • توانمندی در بکار بردن تمامی دانشی که به صورت تئوریک از آن برخوردار است در جریان جراحی و اقدامات درمانی
  • تلاش برای کسب اطلاعات به روز و نوین در جهان دانش و پزشکی
  • برخورداری از تجربه کاری و سوابق جراحی قابل دفاع

جراحی تومور مغزی را چه کسی انجام می دهد؟

جراحی تورمور مغزی به دست پزشکانی انجام می شود که در حوزه علوم مغز و اعصاب دوره های آموزشی طولانی مدت را پشت سر گذارده اند.

در واقع این دسته از پزشکان همچون سایر گرایش ها و حوزه های پزشکی زمانی که دوره های آموزشی تئوریک آن ها به اتمام می رسد دور هایی هایی را به عنوان آموزش های عملی زیر دست و تحت نظر بهترین جراحان ارشد در حوزه مغز و اعصاب آموزش می بینند.

بنابراین این پزشکان بعد از سالیان طولانی آموزش دست به جراحی های حساسی همچون جراحی تومور مغزی می زنند.

تومور مغزیبهترین جراح تومور مغزی چه اقداماتی انجام می دهد؟

زمانی که افراد با علائمی خاص به این دسته از پزشکان رجوع می کنند بهترین دکتر برای تومور مغزی تلاش می کند که تمامی علائم بالینی فرد را مورد بررسی قرار دهد. از این رو در این موارد از بیمار شرح حال گرفته می شود. در نهایت با استفاده از انواع ابزار آلات برای عکسبرداری از نواحی مغزی می توانند نواحی داخل مغزی را مشاهده کنند.

زمانی که تومورها در این ناحیه تشکیل شده باشد در تصاویر قطعا قابل تشخیص خواهد بود.

همین مساله می تواند در طراحی برنامه جراحی به بهترین جراح تومور مغزی کمک کند.

در نهایت پس از این که مشخص گردید فرد در چه وضعیتی به سر می برد می توانند برای جراحی برنامه ریزی کنند.

پس از اتمام اقدامات لازم تشخیصی، جراحی انجام می شود و روند بهبودی فرد آغاز می گردد.

تمامی اقدامات ضروری از سوی بهترین جراح تومور مغزی به این مساله محدود می شود که بتواند روند تشخیص و جراحی را به بهترین شکل ممکن به سرانجام برساند و روند بهبودی را در بیمار مدیریت کند.

جراحی برای برداشتن تومور

اغلب اوقات اولین مرحله در درمان تومور مغز یا نخاع این است که جراح مغز و اعصاب بدون تأثیر بر عملکرد طبیعی مغز، به اندازه ایمن تومور را خارج کند.

جراحی به تنهایی یا همراه با پرتودرمانی ممکن است بسیاری از تومورها را کنترل کند، یا از جمله برخی از آستروسیتوماهای درجه پایین، اپاندیموما، کرانیوفارنژیوما، گانگلیوگلیوم ها و مننژیوم ها.

تومورهایی که تمایل دارند به طور گسترده ای در بافت مجاور مغز یا نخاع پخش شوند، مانند آستروسیتوما آناپلاستیک یا گلیوبلاستوما، به طور معمول با جراحی قابل درمان نیستند. اما جراحی اغلب ابتدا برای کاهش میزان تومور مورد نیاز برای درمان توسط پرتودرمانی یا شیمی درمانی انجام می شود، که ممکن است به عملکرد بهتر این روش ها کمک کند. این می تواند به طولانی شدن عمر فرد کمک کند، حتی اگر همه تومور از بین نرود.

همچنین می توان برای کمک به تسکین برخی از علائم ناشی از تومورهای مغزی، به ویژه علائم ناشی از تجمع فشار در جمجمه، جراحی انجام داد. اینها می تواند شامل سردرد، حالت تهوع، استفراغ و تاری دید باشد. جراحی همچنین ممکن است تشنج را با دارو کنترل کند.

جراحی برای از بین بردن تومور ممکن است گزینه خوبی در برخی شرایط نباشد، مانند تومور در اعماق مغز باشد، اگر در بخشی از مغز باشد که قابل برداشت نیست، مانند ساقه مغز، یا اگر شخص به دلایل دیگر سلامتی نمی تواند یک عمل جراحی بزرگ انجام دهد.

بهترین جراح تومور مغزی در تهران

جراحی در برابر برخی از انواع تومورهای مغزی مانند لنفوم ها بسیار موثر نیست، اگرچه ممکن است برای گرفتن نمونه بیوپسی برای تشخیص استفاده شود.

نتیجه گیری

در پایان مهم ترین توصیه ای که خواهیم داشت این است که برای انجام جراحی تومور مغزی تحقیقات لازم را داشته باشید تا روند جراحی به دست بهترین جراح تومور مغزی انجام شود.

خوشبختانه در ایران شاهد رشد بهترین جراحانی هستیم که توانایی های قابل توجهی را در حوزه جراحی های مغزی از خود نشان داده و می توانند بهترین نتیجه های درمانی را برای بیماران و خانواده هایشان رقم بزنند.

وظایف یک جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات میتوانیم به درمان تنگی کانال نخاعی، درمان خطرناک ترین دیسک کمر ، جراحی انواع تومور مغزی ، درمان درد سیاتیک اشاره نماییم .

دریافت نوبت

شماره های تماس جهت دریافت نوبت

دکتر رضا سنجری جراح مغزو اعصاب و ستون فقرات فارق التحصیل از دانشگاه تهران دارای سایقه بیش از ۲۵۰۰ جراحی دیسک کمر

دکتر رضا سنجری

جراح مغزو اعصاب و ستون فقرات

مقالات مشابه

اپاندیموم از تشخیص تا درمان

میلومننگوسل در کودکی و جراحی آن در بزرگسالی

کایفوپلاستی یا تزریق سیمان به داخل مهره

2 دیدگاه ‌ها

  • اقای دکتر رضا سنجری یکی از بهترین جراح های تومور مغزی هستن ایشون شوهر من رو عمل کردن توموری که شوهر من داشتن هیچ پزشکی قبول نمیکردن میگفتن باید برین آلمان اقای دکتر سنجری عمل کردن خدارو شکر حال شوهر من خیلی خوبه خواستم به نوبه خودم از اقای دکتر سنجری از بهترین جراح تومور مغزی ایران تشکر کنم پنجه طلای واقعی ایشونن

    • سلام دوست عزیز خیلی خوشحالم که سلامتیتونو بدست آوردید آرزوی سلامتی دارم براتون

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در
خبرنامه سایت

*** عضویت در خبرنامه سایت

کلینیک آنلاین مغزو اعصاب دکتر رضا سنجری با هدف پیشگیری و درمان بیماری های مغزی و ستون فقرات و همچنین معرفی بهترین نورولوژیست ها و فیزیوتراپ ها برای شما هم میهنان عزیز ایجاد شده است .

بخش های کلینیک
روزهای کاری
یکشنبه : 1۷.00 - ۱۱.00
دوشنبه : ۱۸.00 - ۱۳.00
پنج شنبه : ۱۸.00 - ۱۳.00