دکتر رضا سنجری / مقالات / بهترین دکتر برای درمان تومور مغزی

بهترین دکتر برای درمان تومور مغزی

تومور مننژیوم

یکی از انواع سرطان هایی که جزء بیماری های خطرناک و آسیب زا محسوب می شود تومور مننژیوم است.

کمتر افرادی هستند که با این بیماری آشنایی دقیقی داشته باشند و در صورتی که با نام این بیماری مواجه می شوند دچار ابهام و سوال می شوند.

بنابر این در نوشتاری که پیش رو دارید در صدد هستیم که این بیماری را از جنبه های مختلفی مورد بررسی قرار دهیم.

مهم ترین بخش هایی که در ادامه این نوشتار مورد مطالعه قرار خواهید داد از این قرار است:

• تومور مننژیوم چیست؟
  • علائم و نشانه های تومور مننژیوم چیست؟
  • علت تومور مننژیوم چیست؟
  • آیا تومور مننژیوم درمان پذیر است؟
تومور مننژیوم

دکتر رضا سنجری متخصص مغز و اعصاب: مننژ به غشایی گفته می شود که در اطراف مغز و نخاع وجود دارد و تمامی اطراف آن را پوشانیده است.

در برخی از افراد در بخش هایی از این غشا تومور هایی تشکیل می شود که موجب بروز علائم و پیامد هایی در سطح جسمانی و روانی می شود.

واقعیتی که وجود دارد این است که این بیماری در بسیاری از موارد خوش خیم بوده است و عارضه های چندانی در بردارد.

اما در مواردی که این بیماری بدخیم است و توموری سرطانی است شرایط بیمار تا حدی پیچیده تر می شود.

در این رابطه می توانید مقاله تومور مغزی و راه های درمان آن را دنبال کنید.

علت ایجاد تومور مننژیوم چه می باشد؟

یکی از سوالاتی که پیوسته از سوی افراد پرسیده می شود این است که تومور مننژیوم چرا تشکیل می شود؟. در پاسخگویی به این سوال باید بگوییم که متاسفانه این بیماری جزء آن دسته از بیمارهایی است که علت اصلی و دقیق آن مشخص نیست.

در واقع هنوز هم نمی دانیم که چه علل و عواملی موجب می شود که غشاء مننژ از مسیر طبیعی خود خارج شود و تومورهایی در آن شکل بگیرد.

تنها اطلاعاتی که داریم این است که این سرطان در زنان شایع تر است. بنابراین پزشکان تصور می کنند که این بیماری متاثر از هورمون های زنانه باشد. درواقع هورمون های زنانه به عنوان عوامل زمینه ساز محسوب می شوند.

دکتر رضا سنجری متخصص مغز و اعصاب و جراح ستون فقرات در جردن از مجهزترین دستگاه های روز دنیا در تشخیص و درمان بیماری های مغز و اعصاب و ستوان فقرات استفاده می نماید. شما عزیزان می توانید از طریق زیر با ایشان ارتباط برقرار نمایید:

علائم تومور مننژیوم

این تومور با علائم و نشانگانی همراه است. از جمله شایع ترین علائم تومور مغزی از این قرارند:

• از بین رفتن توانایی در احساس شنوایی
  • از بین رفتن توانایی در احساس بویایی
  • از بین رفتن توانایی در به یاد سپاری (کاهش حافظه)
  • تشنج کردن
  • احساس ضعف و سستی بدنی در ناحیه دست و پاها

یکی از مهم ترین نکاتی که باید در زمینه علائم و نشانه های بیماری تومور مننژیوم در نظر داشته باشید این است که این علائم در طول زمان و به طور آهسته و تدریجی نمایان می شوند.

نکته مهم دیگر این است که این تومور در ناحیه های مختلفی از غشا مغزی بروز و ظهور خواهد داشت. از این رو علائم بسته به این که تومور در کدام قسمت از مغز ایجاد شده ا ند متفاوت می شوند.

بیشتر بخوانید: آنوریسم مغزی، علت و علائم آن

تومور مننژیوم چگونه تشخیص داده می شود؟

برای بررسی وضعیت جسمی شما پزشکان می توانند روش های مختلفی را برای تشخیص دقیق تومور مننژیوم بکار گیرند.

از روش هایی که برای تشخیص تومور بکار گرفته می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• بررسی های بالینی؛ در این بررسی ها پزشکان تمامی حواس فرد را مورد ارزیابی قرار می دهند. برای مثال بینایی، شنوایی، بویایی و نیز میزان هوشیاری و حافظه افراد به طور دقیق بررسی می شود. این بررسی ها از این جهت انجام می شود که تومور مننژیوم کاملا بر حواس انسانی اثر می گذارد.
  • در مرحله بعدی اقدامی که باید انجام شود سی تی اسکن و ام آر آی است که تا حد زیادی می تواند در تشخیص این بیماری به پزشکان متخصص کمک کنند.

روش درمان تومور مننزیوم چیست؟

برای درمان تومور مننژیوم دو روش درمانی وجود دارد که پزشکان با توجه به شرایط بیمار و میزانی که بیماری پیشرفت کرده است می توانند یکی از این دو روش درمانی را بکار گیرد.

اولین روش درمانی پرتو درمانی و دومین روش درمانی جراحی است.

*نکته ای که باید در خصوص درمان تومور مننژیوم مد نظر قرار دهید این است که این بیماری در بسیاری از موارد نیازمند به درمان فوری نیست بلکه اقدامی که پزشکان انجام می دهند این است که آن را کنترل کنند.

روش درمان تومور مننزیوم چیست؟

نکاتی در زمینه تومور مننژیوم

• یکی از مسائلی که در خصوص تومور مننژیوم وجود دارد این است که در صورتی که یکی از روش های درمانی بکار گرفته شود پیامد ها و آسیب هایی در پی خواهد داشت. برای مثال افرادی که تحت در مان قرار می گیرند با کاهش حافظه یا به طور کلی از دست رفتن تمام حافظه مواجه می شوند. از دیگر عارضه هایی که در پی درمان رخ می دهد می توان به تغییرات خلقی و تغییر شخصیت، تشنج کردن، عدم توانایی در تمرکز کردن اشاره کرد.
  • همانطور که گفته شد بسیاری از افرادی که بدین بیماری دچار می شوند باید صرفا اقدامات کنترلی برای آن انجام شود. بنابراین برای این بیماری های درمان انجام نمی شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد عوارض تومور مننژیوم مقاله همه چیز در مورد تشنج را بخوانید.

نتیجه گیری

در پایان توصیه ای که داریم این است که به جهت حساسیت زیادی که این بیماری دارد برای روند تشخیص و درمان باید از سوی بهترین معتبر ترین پزشکانی که در این زمینه تخصص دارند کمک بگیرید.

خوش بختانه در کشور ما شاهد فعالیت پزشکانی هستیم که در زمینه مغز و اعصاب تخصص عمیقی دارند و با فارغ التحصیلی از بهترین دانشگاه ها داخل و خارج از کشور توانستند که در بهترین مراکز درمانی به ارائه خدمات درمانی بپردازند.

از این رو می توان بدون نگرانی و دغدغه روند تشخیص و درمان را به یکی از آنان بسپارید. قطعا تجربه و آگاهی پزشک متخصص مغز و اعصاب می تواند نیمی از موفقیت در مسیر تشخیص و درمان را تضمین کند.

هجده − 10 =