ویرایش محتوا
لوگو سایت دکتر رضا سنجری طرح سفید رنگ
درباره ما

دکتر رضا سنجری جراح و متخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات

راه های ارتباطی با ما
روش نوین درمان مغز

روش نوین درمان مغز

  • خانه
  • -
  • مغز و اعصاب
  • -
  • روش نوین درمان مغز
روش نوین درمان مغز
مقدمه

روش های نوین درمان مغز چه میدانید ؟ در این مقاله قصد داریم شمارا با روش های نوین درمان مغز آشنا سازیم برای آشنایی با روش های نوین درمان مغز کلیک نمایید .

نوروتراپی شامل اندازه گیری سیگنال های الکتریکی تولید شده توسط نورون ها (سلول های عصبی) موجود در مغز می باشد. این سیگنال ها که نوار مغزی نام دارند، مربوط می شوند به فعال شدن نواحی مختلف مغز و نشان می دهند که قسمت های مختلف مغز تا چه حد به صورت کارآمد فعالیت و عمل می کنند.

نوروتراپی چیست؟

نوروتراپی با آموزش فرد در تولید الگوهای مغزی مطلوب و با استفاده از محرک های مثبت عمل می کند. در طول جلسات نوروتراپی، بیمار به سنسورهای نوار مغزی متصل می شود تا فعالیت مغزی اندازه گیری شود. این سنسورها به کامپیوتر متصل می شوند و از سیگنال های نوار مغزی برای کنترل بازی کامپیوتر استفاده خواهد شد. فیدبکی از فعالیت مغزی بیمار به دست می آید. زمانی که مغز، فعالیت مطلوبی دارد، بازی آغاز می شود و شاهد تغییر در نوار مغزی خواهیم بود. زمانی که میزان فعالیت مغز پایین و نامطلوب باشد، بازی متوقف می شود و جایزه برداشته خواهد شد.

نوروتراپی چیستنوار مغزی چیست؟

نوار مغزی، فعالیت الکتریکی مغز را اندازه گیری می کند. سلول های عصبی یا نورون ها توسط سیگنال های الکتروشیمیایی با هم ارتباط می گیرند. این سیگنال ها، در جمجمه به جریان در می آیند و منجر به بروز نوسانات الکتریکی در سنسورهای متصل به سر می شوند. این نوسانات، در صفحه مانیتور کامپیوتر به نمایش در خواهند آمد و توسط جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات  بررسی می شود.

  • چه افرادی می توانند از مزایای نوروتراپی بهره مند شوند؟
  • نوروتراپی می تواند به منظور بهبود طیف وسیعی از علائم در افراد در هر رده سنی استفاده شود.
  • نوروتراپی هم چنین به بهبود اضطراب، افسردگی، استرس، بی خوابی، دردهای مزمن، سردرد، تروما و یا آسیب های مغزی کمک کند.
  • نوروتراپی، منجر به بهبود عملکرد در افراد مبتلا به اختلالات رشد مانند اوتیسمی ها و یا افرادی که مشکلات و ناتوانی های ذهنی و یادگیری دارند نیز خواهد شد.
  • از نوروتراپی هم چنین در بهبود عملکرد افراد موسیقی دان و یا ورزشکاران نیز استفاده می شود.
  • انواع نروتراپی
  • نوروتراپی بر اساس یادگیری و آموزش. این روش می تواند شامل تکمیل مهارت ها و یا تقویت مغز با تمرینات مخصوص و یا ترکیبی از هر دو باشد.
  • نوروتراپی بر اساس تحریک مغز.
 

نوروتراپی چگونه عمل می کند؟

استراتژی نوروتراپی بر اساس تحریک مغز و ایجاد تغییرات ساختاری و یا عملکردی سلول های مغزی می باشد. این تغییرات می تواندن محرک های داخلی و یا خارجی داشته باشند.

  • ترمیم سلولی. در مواردی مانند آسیب های مغزی، نیاز است ابتدا ترمیم و بهبودی عملکرد سلولی در نورون ها و سلول های محافظ مغز رخ بدهد.
  • تحریک عصبی. گاهی نیاز است تحریک صورت گیرد تا مدارهایی از مغز که غیر فعال شده اند، احیا شوند.
  • تنظیم و کنترل عصبی. مغز می تواند به تنهایی عملکرد خود را تنظیم و کنترل کند. این مورد می تواند باعث آرام کردن سیگنال های مغزی شود.
  • رهاسازی عصبی. رسیدن به خواب برای ترمیم و بهبود مغز، اهمیت دارد و می تواند منجر به طی شدن روند پاک سازی سلولی شود.

نوروتراپی چگونه انجام می شود

عصب درمانی چه مدت طول می کشد؟

بهترین متخصص مغز و اعصاب در تهران معتقد است: طول درمان بین افراد متفاوت است. بسیاری از افراد پیشرفت اولیه را پس از ده جلسه گزارش می کنند. اما درمان موثر معمولاً بین 20 تا 40 جلسه نیاز دارد. از مشتریان خواسته می شود در جلسات کافی شرکت کنند تا اطمینان حاصل شود که درمان باعث ایجاد بهبودی در  فرد می شود.

از نوروتراپی چه انتظاراتی می توان داشت؟

با تغییر در فعالیت امواج مغزی، شاهد بهبودی بسیاری از علائم خواهیم بود. افرادی که تحت نوروتراپی قرار می گیرند، از بهبود عملکرد تحصیلی و شغلی خود احساس رضایت دارند و اعتماد به نفس شان نیز بالا می رود. در این روش، از ابزارهای مختلفی استفاده می شود تا مشخص شود که آیا تغییرات مورد دلخواهی در فعالیت های مغزی ایجاد شده است یا خیر. در طول نوروتراپی، فرد یاد می گیرد که الگوهای مغزی خود را تغییر دهد و آن ها را کنترل کند.

 این پروسه یادگیری زمان می برد و طول درمان در هر فردی متفاوت خواهد بود. گاهی ممکن است این درمان طی بیست تا چهل جلسه ادامه پیدا کند تا نتایج مطلوب حاصل شود. اگر درمان هر روز و یا یک تا دو مرتبه در طول هفته انجام شود، تاثیر بیشتری را به همراه خواهد داشت. معمولا توصیه می شود درمان حداقل هفته ای یک بار انجام شود. به مرور، از تعداد جلسات درمان کاسته خواهد شد. 

هزینه ارزیابی و درمان نوروتراپی چقدر است؟

هزینه نوروتراپی در افراد مختلف با توجه به تعداد جلسات مورد نیاز و نحوه انجام نوروتراپی متفاوت است. بهتر است با پزشک خود درمورد تعداد جلسات ، هزینه هر جلسه ، هزینه ارزیابی و سایر موارد مربوط به درمان خود صحبت کنید.

دکتر رضا سنجری :

دکتر رضا سنجری جراح متخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات، فارق التحصیل از دانشگاه تهران رتبه تک رقمی کنکور،‌ دارای سابقه ۴۰۰۰ عمل جراحی دیسک کمر، دارای سابقه بیش از ۴۰۰۰ جراحی تنگی کانال نخاع برای دریافت نوبت آنلاین و حضوری کافیست با منشی مطب در تماس باشید .
دریافت نوبت

شماره های تماس جهت دریافت نوبت

دکتر رضا سنجری جراح مغزو اعصاب و ستون فقرات فارق التحصیل از دانشگاه تهران دارای سایقه بیش از ۲۵۰۰ جراحی دیسک کمر

دکتر رضا سنجری

جراح مغزو اعصاب و ستون فقرات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در
خبرنامه سایت

*** عضویت در خبرنامه سایت

کلینیک آنلاین مغزو اعصاب دکتر رضا سنجری با هدف پیشگیری و درمان بیماری های مغزی و ستون فقرات و همچنین معرفی بهترین نورولوژیست ها و فیزیوتراپ ها برای شما هم میهنان عزیز ایجاد شده است .

بخش های کلینیک
روزهای کاری
یکشنبه : 1۷.00 - ۱۱.00
دوشنبه : ۱۸.00 - ۱۳.00
پنج شنبه : ۱۸.00 - ۱۳.00