ویرایش محتوا
لوگو سایت دکتر رضا سنجری طرح سفید رنگ
درباره ما

دکتر رضا سنجری جراح و متخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات

راه های ارتباطی با ما
شکستگی و ترومای ستون فقرات

شکستگی و ترومای ستون فقرات

  • خانه
  • -
  • ستون فقرات
  • -
  • شکستگی و ترومای ستون فقرات
شکستگی و ترومای ستون فقرات

ستون فقرات در بدن انسان از اساسی ترین بخش هایی است که آسیب بدان می تواند تا حد زیادی دردناک باشد و روند طبیعی زندگی افراد را با مشکل روبرو سازد.بسیاری از علل و عواملی وجود دارند که می توانند به ستون فقرات آسیب بزنند و باعث شکستگی ستون فقرات شوند. در ادامه نوشتاری که در پیش رو دارید مهم ترین هدفی که دنبال می کنیم این است که بخشی از اساسی ترین اطلاعات در زمینه شکستگی و ترومای ستون فقراتی در اختیارتان قرار دهیم.دکتر رضا سنجری یکی از بهترین جراح دیسک کمر در ایران میباشند 

شکستگی ستون فقرات

ستون فقرات

ستون فقرات انسان به شکلی مستطیل مانند است که نقش مهمی در بدن ایفا می کند. از این رو هرگونه آسیب به ستون فقرات می تواند در روند خوابیدن و بلند شدن و یا حتی نشستن تاثیر بگذارد و سب بروز دردهایی در افراد آسیب دیده شود.

از این رو زمانی که کوچکترین آسیب و ضربه ای به این ناحیه وارد شود و در صورتی که علامت هایی همچون درد های شدید تا خفیف ایجاد گردد حتما باید نسبت به ان حساس بوده و در جهت تشخیص مشکلات ایجاد شده اقدام کنید.

بیشتر بخوانید: تومورهای نخاعی و علائم آن ها

علل شکستگی های ستون فقرات

شکستگی ستون فقرات افراد در اثر عوامل مختلفی می تواند رخ دهد که مهم ترین ان ها از این قرار است:

  • تصادفات ناگهانی؛ در واقع زمانی که تصادف می شود گاها افرد در داخل ماشین آسیب هایی را تجربه می کنند و یا در شرایطی که از ماشین به بیرون پرتاب می شوند، در اثر برخورد با چیزهایی که سخت هستند دچار شکستگی می شوند.
  • سقوط از ارتفاع زیاد
  • آسیب ها و ضربه های شدید به ستون فقرات در شرایط مختلف از جمله انجام فعالیت های ورزشی و یا فعالیت های شغلی در مکان های حادثه زا

البته علل دیگری نیز در شکستگی های ستون فقرات نقش دارند که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ابتلا به سرطان و یا تومور های مختلف
  • پوکی استخوان و ضعف هایی که در این نواحی مشاهده می شود نیز می تواند شرایطی را ایجاد کند که سبب شود شکستگی های ستون فقرات افزایش داشته و مشکلاتی را برای افراد ایجاد کند.

شکستگی های ستون فقرات چه نشانه هایی دارد؟

از جمله نشانه هایی که می توان با توجه به آن ها شکستگی های ستون فقرات را تشخیص دهیم:درد ها و مشکلاتی که در فعالیت هایی مثل خوابیدن و نشستن و بلند شدن ایجاد می شود از مهم ترین علامت هایی است که می تواند حاکی از بروز مشکلی جدی باشد.در مواردی به قدری آسیب و ضربه وارد شده به ستون فقرات شدید است که فرد حتی نمی تواند هیچ حرکتی داشته باشد و حتی احساس لمس خود را از دست می دهد.

شکستگی های ستون فقرات چه نشانه هایی دارد؟

 نحوه تشخیص شکستگی های ستون فقراتی

از جمله مهم ترین روش هایی که می توان با کمک آن ها شکستگی های ستون فقراتی را تشخیص داد:

  • عکسبرداری ساده: پزشک می توانند با عکسبرداری های ساده بخش های استخوانی و ستون فقرات را مشاهده کنند و در صورتی که مشکلی ایجاد شده باشد از دیگر روش های تشخیصی کمک می گیرند.
  • سی تی اسکن
  • ام آر ای یکی از بهترین روش های تشخیص تنگی کانال نخاعی نیز میباشد .
 

بیشتر بخوانید : علت بروز گردن درد

جراحی ستون فقرات برای درمان شکستگی ها و تروماهای ستون فقراتی

از مهم ترین روش های درمانی ای که در جهت بهبود وضعیت بیماران انجام می شود جراحی ستون فقرات است. در طی یک جراحی می توانند آسیب های وارد شده به ستون فقرات را درمان کرده و روند بهبودی را برای افراد آسیب دیده فراهم کنند. البته مهم ترین نکته ای که در زمینه جراحی ستون فقرات باید در نظر داشته باشید این است که این جراحی در ساعات اولیه بعد از آسیب به ستون فقرات باید انجام شود تا بالاترین و بهترین نتیجه دهی را در بهبود وضعیت بیماران داشته باشد. بهترین زمان برای انجام جراحی 10 ساعت اولیه بعد از وارد آمدن تروماها و ضربه هایی است که به ستون فقرات وارد آمده است. از این رو به محض این که بیمار به بیمارستان منتقل می شود تمامی اقدامات لازم در جهت انجام جراحی انجام می شود و بیمار برای انجام جراحی اماده می گردد.برای آشنایی با روش های درمان دیسک کمر میتوانید این مقاله از سایت را مطالعه نمایید.

نتیجه گیری

در انتها باید این نکته را یادآور شویم که براساس تمامی مطالبی که امد باید تمامی تلاش خود را در جهت پیشگیری از تروماهای جدی به ستون فقرات داشته باشید. برای مثال تمامی اقدامات در جهت کاهش احتمال بروز تصادفات جاده ای و رعایت ایمنی های کاری می تواند از بروز این مشکلات جلوگیری کند. از دیگر سو نیز در صورت مشاهده علامت ها و نشانه های غیر طبیعی در نواحی ستون فقرات حتما به دکتر خوب برای جراحی ستون فقرات در تهران مراجعه کنید و روند تشخیص و درمان را به دست مجرب ترین آن ها بسپارید

دکتر رضا سنجری جراح مغزو اعصاب و ستون فقرات فارق التحصیل از دانشگاه تهران دارای سایقه بیش از ۲۵۰۰ جراحی دیسک کمر

دکتر رضا سنجری

جراح مغزو اعصاب و ستون فقرات

دریافت نوبت

شماره های تماس جهت دریافت نوبت

مقالات مشابه

دیسک کمر در زنان

آیا پارگی دیسک کمر با استراحت خوب می‌شود؟

دیسک کمر در پا‌ها

دیسک کمر در زنان

آیا پارگی دیسک کمر با استراحت خوب می‌شود؟

دیسک کمر در پا‌ها

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در
خبرنامه سایت

*** عضویت در خبرنامه سایت

کلینیک آنلاین مغزو اعصاب دکتر رضا سنجری با هدف پیشگیری و درمان بیماری های مغزی و ستون فقرات و همچنین معرفی بهترین نورولوژیست ها و فیزیوتراپ ها برای شما هم میهنان عزیز ایجاد شده است .

بخش های کلینیک
روزهای کاری
یکشنبه : 1۷.00 - ۱۱.00
دوشنبه : ۱۸.00 - ۱۳.00
پنج شنبه : ۱۸.00 - ۱۳.00