دکتر رضا سنجری / مقالات / بهترین متخصص مغز و اعصاب در تهران

بهترین متخصص مغز و اعصاب در تهران

یکی از مهم ترین بخش هایی که در حوزه پزشکی می توان نام برد حوزه مغز و اعصاب است. واقعیتی که وجود دارد این است که متخصصین در این حوزه از دانش و مهارت های علمی و عملی زیادی برخوردار هستند.

زیرا که درمان بسیاری از مشکلاتی که در حوزه مغز و اعصاب قرار می گیرد بسیار حساس است و باید از پشتوانه علمی و تجربه علمی زیادی برخوردار باشد. از همین رو کسانی که در این زمینه آموزش می بینند دوره های اموزشی شان از دیگر حوزه های پزشکی طولانی مدت تر است.

بنابر تمامی حساسیت هایی که وجود دارد افرادی که با بیماری ها و اختلالات مغزی و یا اختلال در اعصاب خود مواجه می شوند در صدد هستند که از بهترین و معتبر ترین پزشکانی که در این حوزه کار می کنند کمک بگیرند.

از این رو مهم ترین و پرتکرار ترین سوالی که به گوش بسیاری از ما آشناست این است که بهترین متخصص مغز و اعصاب در تهران کیست؟

در خلال این نوشتار در بخش های مختلفی برآنیم که بسیاری از معیارها و ویژگی هایی که موجب می شود متخصص مغز و اعصاب به بهترین متخصص مغز و اعصاب مبدل شود را در اختیار عزیزان و همراهان همیشگی مان قرار دهیم.

بهترین دکتر مغز و اعصاب در تهران

متخصص مغز و اعصاب کیست و چه اقداماتی انجام می دهد؟

متخصص مغز و اعصاب کسی است که در زمینه مغز و اعصاب دوره های آموزشی تخصصی و آکادمیک را گذرانیده است. در واقع این دسته از متخصصین می توانند که روند تشخیص و درمان تمامی مشکلات و بیماری هایی که در بخش  های مختلف سیستم عصبی مرکزی ایجاد شده اند را انجام دهند.

اقداماتی که در حوزه کاری متخصص مغز و اعصاب قرار می گیرد بسیار متنوع و گسترده است اما همه انها به نوعی با سیستم اعصاب مرکزی در ارتباط است. (در بخشی مجزا به انواع فعالیت های درمانی متخصصین مغز و اعصاب خواهیم پرداخت.)

مهم ترین ویژگی های بهترین متخصص مغز و اعصاب کدامند؟

• آگاهی دقیق و دانش وسیع در زمینه های تشخیصی و درمانی در حوزه مغز و اعصاب

از مهم ترین ویژگی های یک متخصص مغز و اعصاب این است که دانش عمیقی در حوزه فعالیت های تشخیصی و درمانی مشکلات مغزی و مرتبط با سیستم عصبی مرکزی داشته باشد زیرا که تا زمانی که اطلاعات پزشکی درستی نداشته باشد نمی تواند تشخیص های درستی در هنگام بروز مشکل داشته باشد. تشخیص درست نتیجه ای که در بردارد این است که درمان بهتری برای حل مشکلات انجام خواهد شد.

• تجربه و مهارت های عملی در حوزه جراحی های حساس

در مواردی که درمان باید با جراحی انجام شود باید از سوی پزشکانی انجام شود که مهارت زیادی در این زمینه کسب کرده اند. زیرا که جراحی های مربوط به مغز و اعصاب بسیار دقیق و حساس است و باید از پشتوانه های دانش و مهارت های عملی پزشک برخوردار باشد. در این شرایط است که می توان به نتیجه درمان امیدوار بود.

• فعالیت در مجهز ترین مراکز درمانی

یکی از مهم ترین مسائلی که در این زمینه وجود دارد این است بهترین متخصص مغز و اعصاب باید در بیمارستان ها و مراکزی به انجام انواع اقدامات درمانی بپردازد که تجهیزات درمانی نوین داشته باشند و بتوانند این ابزار آلات را در روند درمان بکار گیرند. در این موارد است که بهترین نتیجه دهی در پایان درمان قابل مشاهده خواهد بود.

دکتر رضا سنجری متخصص مغز و اعصاب و جراح ستون فقرات در جردن از مجهزترین دستگاه های روز دنیا در تشخیص و درمان بیماری های مغز و اعصاب و ستوان فقرات استفاده می نماید. شما عزیزان می توانید از طریق زیر با ایشان ارتباط برقرار نمایید:

بهترین متخصص مغز و اعصاب چه بیماری هایی را درمان می کند؟

واقعیت این است که دایره بیماری هایی که می تواند تحت نظر و درمان بهترین متخصص مغز و اعصاب باشد بسیار گسترده است. از جمله مهم ترین بیماری هایی که بهترین دکتر مغز و اعصاب می تواند درمان کند از این قرار است:

1. جراحی مغز؛ مغز افراد به دلایل مختلفی می تواند نیازمند به جراحی باشد. از این رو پزشکان زمانی که تشخیص های لازم را داشتند می توانند برای درمان بیماری های مختلف به جراحی مغز دست بزنند.
  2. درمان دیسک کمر
  3. درمان سکته مغزی
  4. درمان سیاتیک
  5. درمان صرع
  6. درمان سردرد ها و سرگیجه ها
  7. درمان کیفوز در بزرگسالان
  8. درمان درد مزمن
  9. درمان بسیاری از مشکلاتی که باعث می شود اعصاب بدنی تحت فشار باشند
  10. درمان سردرد ناشی از تومور مغزی که این مورد حتما به بهترین دکتر برای درمان تومور مغزی مراجعه کنید.
  11. جراحی ستون فقرات برای درمان تمامی مشکلات و درد هایی که در ناحیه ستون فقرات ایجاد شده اند
  12. درمان انواع تشنج
  13. شناسایی و درمان بیماری هیدروسفالی
  14.  آنوریسم مغزی، علت و علائم آن
  15. آفازی یا زبان پریشی
دکتر مغز و اعصاب تهران

۶ نشانه که با دیدن آنها باید به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید

اگر شما یا یکی از عزیزانتان علائم غیرقابل توجیهی دارید که می تواند مربوط به مغز یا سیستم عصبی باشد، ممکن است پزشک معاینه عصبی را با یک متخصص توصیه کند.

متخصصان مغز و اعصاب متخصصانی هستند که بیماری های مغز و نخاع، اعصاب محیطی و عضلات را درمان می کنند. شرایط عصبی شامل صرع، سکته، مولتیپل اسکلروزیس (ام اس) و بیماری پارکینسون است.

دکتر رضا سنجری متخصص مغز و اعصاب معمولاً بیماران را برای موارد زیر می بیند:

• سردردهای کنترل نشده
  • از دست دادن حافظه
  • عدم تعادل
  • بی حسی و درد

اگر این علائم را تجربه می کنید، احتمالاً سوالات زیادی دارید.

دلایل رایج مراجعه به متخصص مغز و اعصاب

یک معاینه دقیق عصبی مهمترین ابزاری است که یک متخصص مغز و اعصاب از آن استفاده می کند و می تواند به این وسیله برای بررسی بیمار از این روش استفاده کند.

در ادامه، شش نشانه ای که زمان مراجعه به متخصص مغز و اعصاب را ضروری می کند توضیح خواهیم داد:

سردردهای مزمن یا شدید

اگر دچار سردردهای میگرنی هستید، احتمالاً باید با یک متخصص مغز و اعصاب قرار ملاقات بگذارید، به ویژه هنگامی که علائم آن با نقص عصبی همراه باشد یا درمان های آزمایش شده بی اثر باشد.

درد مزمن

هنگامی که درد مزمن دارید و با درمان های ساده بهبود پیدا نمی کند، باید به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید زیرا ممکن است این درد دلیل دیگری داشته باشد.

سرگیجه

تجربه سرگیجه (احساس چرخش) یا مشکل در حفظ تعادل می تواند نشانه یک مسئله جدی تر باشد.

بی حسی یا سوزن سوزن شدن

بی حسی یا سوزن سوزن شدن، به ویژه هنگامی که در یک طرف بدن رخ دهد یا به طور ناگهانی روی دهد، می تواند نشانه سکته مغزی یا بیماری جدی دیگر باشد.

مشکلات حرکتی

مشکل در راه رفتن، بهم ریختن پاها، لرزش و تکان های غیرعمدی همه می تواند نشانه ای از یک مشکل سیستم عصبی باشد.

مشکلات حافظه یا گیجی

بدتر شدن مشکلات حافظه، تغییر شخصیت یا مخلوط کردن کلمات می تواند نشانه هایی از بیماری آلزایمر باشد.

نتیجه گیری

در پایان توصیه پایانی که داریم این است که در صورتی که با مشکلاتی روبرو هستید و باید به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید حتما باید از بهترین و معتبر ترین پزشکانی که در این زمینه فعالیت می کنند کمک بگیرید. زیرا که حساسیت بالایی که این اقدامات پزشکی دارد موجب می شود که در هنگام انتخاب متخصص مغز و اعصاب بیشترین دقت را داشته باشید.

خوش بختانه در کشور ما آمار موفق ترین و بهترین متخصص مغز و اعصاب آمار قابل توجهی است و می توان به یکی از آنان اعتماد کرد و روند درمان را به آنان سپرد.

بیست − 15 =